Druga generacja instalacji jest bardzo zbliżona konstrukcją do generacji pierwszej. Korzysta z tego samego parownika i miksera, lecz jest dodatkowo wyposażona w układ regulujący(mikrokontroler) skład mieszanki na podstawie sygnału z sondy lambda. Bardzo często ten układ pełni również funkcję przełącznika pomiędzy paliwami. Układy sterujące do drugiej generacji w większości są programowane za pomocą komputera PC. Spotyka się też jednostki do których można podpiąć dedykowany tester. System ten jest stosowany w wielu samochodach. Począwszy od modeli gaźnikowych wyposażonych w katalizator i sondę lambda (fiat CC 700 z gaźnikiem AISIN), poprzez samochody wyposażone w jednopunktowy wtrysk paliwa. Znajduje ona też zastosowanie w samochodach wyposażonych w dwupunktowy system wtrysku paliwa(niektóre modele Hondy) jak i auta wyposażone w wielopunktowy wtrysk paliwa. Najczęściej liczba wtryskiwaczy odpowiada liczbie cylindrów w aucie. System ten nie nadaje się do aut które są wyposażone w system pokładowej diagnostyki (OBD) i są wyposażone w dwie  sondy lambda(przed i za katalizatorem). Faktem jest, że jeszcze kilkanaście lat wstecz system drugiej generacji był montowany do tych aut z powodu znacznej różnicy pomiędzy kosztem takiej instalacji a instalacji III badź IV generacji. Najzwyczajniej opłacało się ponieść koszt dołożenia emulatorów, a nawet w niektórych przypadkach wymienić kolektor ssący z wersji plastikowej na spawany ze stali. Czasy te odeszły na szczęście w zapomnienie.