Pierwsza generacja instalacji LPG jest najprostszym systemem zasilania pojazdów LPG.Częścią wspólną dla wszystkich układów jest zbiornik, dlatego będziemy pomijać jego wyszczególnianie.
Układ składa się z parownika,miksera(urządzenie odpowiedzialne za stworzenie mieszanki LPG z powietrzem), oraz prosty przełącznik(centralkę) pozwalający na wybór paliwa. W większości przypadków auta wyposażone w ten typ instalacji to samochody posiadające gaźnik jako układ zasilania PB. Są nieliczne wyjątki (dla przykładu FSO Polonez 1.6 z wtryskiem Abimex który w początkowej fazie nie posiadał sondy lambda),ale na dobrą sprawę auta te powoli przestają być widywane w ruchu ulicznym.Gaz dawkowany jest przez parownik do miksera,gdzie miesza się z powietrzem i trafia przez kolektor ssący do cylindrów. Regulację instalacji przeprowadza się na postoju przez analizę spalin z układu wydechowego. Przeprowadza się ją na biegu jałowym i podwyższonych obrotach (około 2500-3000 obrotów).